Wat is Facebook feed?

Wat is Facebook feed?

Wat is Facebook feed?

Facebook, de meeste mensen kennen het wel en dat is niet gek. Dit social media platform werd opgericht in 2004 en momenteel maken maar liefst 2 miljard mensen gebruik van het platform dat ooit werd opgericht door studenten van de Harvard Universiteit. Een van de oprichters is nog steeds de eigenaar, dit is namelijk Mark Zuckerberg en tegenwoordig is Facebook dus mega en heeft het ook Messenger, Instagram en Whatsapp in beheer. Dit laat eigenlijk al wel zien hoe veel macht Facebook heeft. Op deze pagina gaan we je echter niet uitleggen wat Facebook precies is, echter gaan we je uitleggen wat een Facebook Feed is. Mocht jij hier meer over willen weten, dan gaat deze pagina jou verder helpen. Wij wensen je in ieder geval veel leesplezier toe!

Wat houdt het in?

Een Facebook feed is een lijst die bestaat uit verschillende berichten. Deze verschillende berichten staan centraal op het moment dat de Facebook social media dienst gebruikt wordt. De berichten die in je feed staan zijn speciaal afgestemd op jou, dit in combinatie met de berichten die je vrienden plaatsen. Dit zorgt ervoor dat je berichten te zien krijgt op basis van je interesses, de kans dat je dingen tegenkomt die je leuk vindt wordt dan al meteen een stuk groter en dat is natuurlijk ideaal.

Adverteren

Ben jij ondernemer en wil je met je bedrijf adverteren op Facebook, dan kan dat ook. Je zorgt er dan voor dat je in de Facebook feed van mensen komt die geïnteresseerd zijn in hetgeen dat je aanbiedt. Met behulp van Facebook kan je namelijk erg gericht adverteren. Je kunt aangeven welke doelgroep je wilt bereiken op basis van waar mensen wonen, geslacht, maar ook specifieke interesses en dat is natuurlijk ideaal. Mocht je weinig ervaring hebben met Facebook of heb je hier simpelweg geen tijd voor, dan is het aan te raden om hier een online marketingbureau voor in te schakelen. Zij kunnen dan een complete online marketing campagne voor je opzetten en Facebook hier onderdeel van uit laten maken. Zo kan je weer nieuwe klanten werven en dat is altijd belangrijk.