Wat zijn raw clicks?
Raw clicks zijn een belangrijk meetmiddel voor een website-eigenaar of voor je onderneming. Raw clicks staan voor het aantal ruwe clicks die worden gemaakt op bijvoorbeeld een koppeling. Dit kan bijvoorbeeld een aankoop klik zijn, maar ook een login klik zijn. Het kan zelfs een klik zijn op een advertentie die leidt naar de website. Als iemand bijvoorbeeld 5 keer klikt op dezelfde koppeling betekent dit dat er 5 raw clicks zijn. Dit is belangrijk meetmiddel voor een marketeer en website-eigenaar. Hierbij kunnen ze veel informatie uit trekken voor wat een bezoeker allemaal doet op de website of op een advertentie. Zo kunnen zien wat de bezoeker graag ziet en wat ze leuk vinden om te doen. Dit is belangrijk om te weten omdat je dan wellicht dingen kunt verbeteren of nog fijner voor de klant kan maken. Het is ook handig om te zien of iets wel werkt. Als een bezoeker bijvoorbeeld 10 keer op een aankoop knop moet drukken betekent het dat de knop het misschien niet goed doet. Dit is natuurlijk cruciaal als een knop het niet doet. Zo kan het zijn dat je dan winst mist voor je bedrijf door deze fouten. Daarom is het belangrijk dat je deze data verzameld als bedrijf zijnde. Zo kan je alle fouten uit je website halen en de bezoeker een fijne tijd geven op je website. Daarnaast is het ook belangrijk om te weten hoeveel raw clicks je hebt op een advertentie zo kan je bijvoorbeeld kijken of een unieke gebruiker meerdere keren op je advertentie aan het drukken is.
Is iedere klik even belangrijk?
Het antwoord op deze vraag is nee. Als je een uniek persoon hebt die 2 keer op een advertentie klikt betekent het niet dat hij dat 2 keer wil. Het kan bijvoorbeeld zijn dat het per ongeluk is weggevallen. Ook kan het zijn dat er meerdere mensen op hetzelfde Adres op een link drukken. Dit betekent dat er minder mensen in totaal klikken en er dus minder ogen op je website of advertentie zitten. Dit is dan natuurlijk moeilijker om te meten als bedrijf en moet je een aantal procenten van de raw clicks weg denken.