Wat is Abri?
Je hoort het steeds vaker, Abri, maar wat is ‘Abri’ precies? Abri wordt ook wel het wachthuisje genoemd, het is een ruimte die niet geheel is afgesloten maar toch bescherming biedt tegen niet geheel ideale weersomstandigheden. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan hokjes bij de haltes van de bus, tram of trein. Zoals jij je wellicht kunt voorstellen, zullen veel mensen in regen in deze hokjes bij de bus, tram of trein wachten. Dit maakt een Abri dus een interessante locatie voor de marketingdoeleinden van de meeste marketeers. Maar wat is een Abri precies en wat voor rol heeft een Abri als je kijkt naar verschillende marketingdoeleinden? Hierover lees je meer op deze pagina, zo ben je goed op de hoogte van de juiste en bruikbare informatie.
De definitie van Abri
Als we kijken naar het woord ‘Abri’ komt dit van het Franse woord ‘arbiter’ wat staat voor beschutten. Waar een Abri vroeger een afsluitbare ruimte was, zijn het tegenwoordig vaak een open ruimtes. De meeste Abri’s worden gebruikt voor het openbaar vervoer, ook rokers huisjes worden tegenwoordig veel gebruikt. Dit is omdat er steeds meer rook verboden komen op haltes en perrons. Hoe kun je hier als marketeer tactisch marketing toepassen?
Hoe kun je het beste marketing toepassen in een Abri?
Zoals je weet zijn de kleine gebouwen een uitstekende plek om een boodschap over te brengen aan voorbijgangers en mensen die aan het wachten zijn. Uit diverse onderzoeken is gebleken dat reclameboodschappen een goede inkomensbron kunnen zijn voor de meeste ondernemers. Hiervoor moet de zichtbaarheid van jouw advertentie hoog zijn. Door een hoge zichtbaarheid te hebben, zullen meer mensen een kijkje gaan nemen naar het geen dat jij aanbiedt. Om deze reden is het goed om interactieve features te integreren in de Abri’s. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan QR codes of zelfs het gebruik van een videocamera of andere soorten content die mensen trekt. Echter, is het goed om te benoemen dat videocamera’s niet vaak gebruikt worden in verband met het feit dat vandalisme een terugkerend probleem is. Om die reden is het goed om te benoemen dat het plaatsen van camera’s een financieel risico met zich mee brengt.
We zien steeds vaker dat er tijdens het wachten gebruik wordt gemaakt van online entertainment als sociale media en spelletjes. Hier komt ook veel promotie kijken. Wanneer je aan het wachten bent, wil je uiteraard niet verveeld zijn en iets te doen hebben. Zelfs fysieke promotie zou hier dus een goede oplossing voor zijn, vooral als je het kunt combineren met online promotie. Gelukkig biedt Abri hier een passende aanpak aan!