Wat is cookie stuffing?

Wat is cookie stuffing?

Wat is cookie stuffing?

Cookie Stuffing is dat een website die niks met de originele website te maken heeft alsnog cookies krijgt van de originele website. Dit betekent dat die dus geld krijgt door niks te doen. Dit is een vorm van affiliate marketing. Dit doen momenteel heel veel websites en krijgen hier een kleine verdienste voor. Dit gebeurt vaak als iemand een product of een dienst koopt. Dit is overigens niet een methode die niet snel wordt geaccepteerd door de meeste mensen. Daarnaast weten heel veel mensen vaak ook niet dat deze methode wordt gebruikt door websites. Vaak is er sprake van cookies stuffing als je op een link drukt die in een stukje content staat op een blog. Vaak is die link dan onderdeel van affiliate marketing. En krijgt een extern bedrijf een klein percentage. Er is dan vooral sprake van stuffing als er meer dan 2 cookies worden vrijgegeven. Het kan zelfs zijn dat als een bezoeker niks doet op een website maar alleen maar de website doorneemt, er alsnog cookies kunnen vrijgegeven worden. Als dit gebeurt is er geen verbintenis tussen het product en aanbieder meer. En daarom wordt het door meeste marketeers en ondernemingen in het algemeen niet geaccepteerd.

 

Wanneer weet je of iemand aan het droppen of stuwen is?

Je weet dat iemand aan het cookie stoffen is als je op een link klikt of een koppeling die je linkt naar een product op een website. Dan is de kans groot dat er cookies worden gedeeld met andere. Dit is alleen als er meer dan 2 cookies vrijkomen. Als er minder dan 2 cookies worden verspreid is er geen sprake van stuwen of droppen. Dit kan je als consument niet door hebben, voor het oog zie je helemaal niks van stuwen of droppen. Daarom is het zo dat veel mensen dit niet goed vinden omdat je er zelf helemaal niks aan kunt doen. In affiliate marketing is dit een groot iets en wordt hier veel geld mee verdiend. Dit komt doordat het een eenvoudige methode is om toch nog iets erbij te kunnen verdienen. En dit is vooral handig omdat je er niets voor hoeft te doen, dat komt doordat mensen alleen maar een link hoeven te klikken. Ze hoeven nog niet iets aan te kopen.