Wat is copywriting?

Wat is copywriting?

Wat is copywriting?

Copywriting is een heel groot begrip in het zakenleven en de marketing wereld. Zo staat copywriting voor alle content en teksten op allerlei teksten op reclame. Zo is een tekst op een tv-reclame ook copywriting. En is een stukje content op een website ook copywriting. Het doel van copywriting is het promoten van een product of een dienst. Het is ook van belang dat een merknaam wordt gepromoot door middel van copywriting. Het doel is ook uiteindelijk om een consument aan te zetten tot een actie of een eventuele aankoop. Op deze manier weet je of jouw content daartoe heeft geleid. Copywriting kan op meerdere soorten een toepassing hebben zo kan je het zien op een tv-reclame. Maar ook op advertenties waar teksten staan daar hebben ze ook hetzelfde doel. Hetzelfde geldt voor brochures en folders, hier zie je ook dat content de klant helpt om informatie te krijgen en dingen te kopen. Maar niet alleen met offline marketing zie je dit, maar je ziet het ook met online marketing. Zo is copywriting super belangrijk voor content op social media. Zo heb je blogs en social media programma’s als Instagram en Facebook. Tegenwoordig is copywriting super groot in de online wereld en is het super belangrijk voor bijna iedere onderneming.

 

Copywriting gebruiken voor SEO

Copywriting is super belangrijk voor de optimalisatie van websites op Google. Zo kunnen de soorten content op een website ervoor zorgen dat jij als onderneming een hogere ranking krijgt in de Google ranking lijst. Dit is natuurlijk super belangrijk als onderneming, omdat mensen op deze manier sneller op jouw website komen en eventueel wat bij je kunnen kopen. Deze soorten content hebben ook regels waaraan ze zich moeten houden. Zo moet deze content een minimaal aantal woorden hebben en mag er geen plagiaat in zitten. Daarnaast mogen er geen spellingsfouten in zitten en moeten er een aantal zoekwoorden in terugkomen die over het stukje content gaan. De online marketing bureaus die deze soorten content maken krijgen hier ook voor betaald. Dit gaat meestal per woord en worden er marges gemaakt zodat ze een omzet kunnen draaien. Het maken van content kost meestal heel veel tijd.