Wat is digital out of home?
Digital out of home staat voor reclame buitenshuis. Normaal krijg je de meeste reclame via de brievenbus of krijg je het online via een nieuwsbrief. Maar als je naar buiten gaat zie je ook reclame op billboards en in bushokjes. Dit noem je outdoor marketing waar je veel reclame ziet in de buitenwereld. Een deel daarvan kan digital out of home reclame zijn. Waarbij de billboards elektronisch worden onderhouden. Zo kan je de reclame aanpassen vanuit een computer en hoef je niet op de locatie het te veranderen. Dit scheelt natuurlijk veel geld en tijd van werknemers.
Ook is dit een onderdeel van digital disruption en is het een voordeel. Zo ziet het er ook mooier uit en zie je lichtjes vanuit het reclamebord komen. Een ander voordeel hieraan is dat deze schermen zijn verbonden met het internet. Zo kunnen mensen dit ook zien online en waar deze reclame momenteel staat. Op deze manier weten de kijkers van deze reclame ook dat dit actueel is en feitelijk ook allemaal klopt. Daarnaast trekt het ook veel sneller de aandacht van bezoekers en kijken ze snel naar een digital out of home bord. Het scheelt natuurlijk veel werk dan als je reclame maakt in bijvoorbeeld een bushokjes. Hier moeten mensen letterlijk naar toe gaan om de reclame te vervangen handmatig. Met een digital out of home bord hoeft dit dus helemaal niet en is het simpeler.
Het bereik van outdoor marketing
Outdoor marketing heeft natuurlijk een heel groot bereik en vooral als je bijvoorbeeld een billboard op de snelweg hebt staan. Met zo’n bord kan je honderdduizenden mensen bereiken op een dag. Dit is natuurlijk een gigantisch bereik maar er is maar een hele kleine kans dat er mensen ook letterlijk thuis je reclame opzoeken. Daarom is het van belang deze promotie zo mooi mogelijk te maken dat het opvalt. Zo is het belangrijk dat je merknaam er duidelijk opstaat en dat je duidelijk de website-URL kan zien. Op deze manier maak je kans dat mensen ook de website bezoeken. Op deze manier kan je meer klanten voor je onderneming krijgen.