Wat is een referrer?

Wat is een referrer?

Wat is een referrer?

Een referrer is een persoon die een ander doorverwijst naar een aanbieder. Deze doorverwijzers zijn heel erg belangrijk in het zakenleven en voor je bedrijf en hier kan je ook veel waarde aan hechten als een bedrijf. Zo kan het zijn dat je een product koopt en het een heel fijn product vind. Dit laat je weten aan een vriend en dit kan je bijvoorbeeld aanraden. Op deze manier kan jouw vriend dat product ook wellicht kopen. Hierbij heb jij er dus ervoor verzorgt dat een bedrijf een extra klant heeft. Daarom doen veel bedrijven ook aan referrer beloningen. Zo kan het zijn als je iemand verwijst dat je extra kortingen krijgt op bepaalde producten. Het is natuurlijk wel belangrijk dat degene die doorverwijst door jou is wel jouw naam invult als hij het product koopt. Bij de meeste webshops kan dit ook en wordt dit ook gedaan. Hier kunnen hele fijne acties aan zitten die je veel geld kunnen besparen. Ook kan het zijn dat sommige bedrijven extra geld geven aan hun werknemers als zij ervoor zorgen dat er meer mensen bij het bedrijf komen werken. Op die manier spoor je dus mensen aan om voor jouw bedrijf reclame te maken. Dit is een hele goede methode in de marketingwereld om bijvoorbeeld producten direct aan te bieden aan eventuele klanten. Het voordeel is ook dat dit bijna geen geld kost en ook bijna geen tijd. Dit komt doordat de klanten het werk in principe voor jou uitvoeren.

Een web referrer

Het begrip referrer heeft ook een andere betekenis. Het kan namelijk ook zijn dat je door gewezen wordt naar een andere website. Op deze manier wordt je dus van de ene website naar een andere website-URL gestuurd. Vaak hebben deze websites met elkaar contact waardoor mensen doorgestuurd kunnen worden. Hierbij wisselen bedrijven dus bezoekers en eventuele klanten met elkaar uit. Dit staat natuurlijk verbonden met omzet en meestal hebben allebei de bedrijven hier ook een voordeel bij. Op deze manieren kan je extra omzet maken als bedrijf. Het is wel belangrijk dat je kijkt naar de behoefte en wensen van de klant.