Wat zijn eyeballs?
Eyeballs, wanneer we dit letterlijk vertalen naar het Nederlands, dan betekent dit oogbollen, echter is dit niet wat we je in dit artikel gaan uitleggen. Dit is namelijk ook een term die in de marketing gebruikt wordt. Wil jij ervoor zorgen dat je bedrijf of bijvoorbeeld je product groeit, dan zal je er wel voor moeten zorgen dat het onder de aandacht gebracht wordt. Met het begrip eyeballs bedoelt men in de marketing hoeveel mensen je reclame zien en dit wil je natuurlijk zo hoog mogelijk hebben. Echter is dit niet altijd het geval. Stel nou dat enorm veel mensen jouw reclame zien, maar dat zij niet tot jouw doelgroep behoren, dan heb je alsnog maar weinig conversies en dat is niet de bedoeling. Voordat je aan de slag gaat met het maken van reclame zal je er dus eerst voor moeten zorgen dat je weet op welke mensen je moet focussen en dat je deze op de juiste manier weet te bereiken, dit is vaak lastiger dan men denkt.
Gezien worden door zoveel mogelijk mensen
Bovenstaand hebben we je verteld dat het geen nut heeft om door veel mensen gezien te worden als dit je doelgroep niet is. Echter is dit niet helemaal waar, er zijn namelijk ook bedrijven die juist door zoveel mogelijk mensen gezien willen worden omdat de kans dan alsnog erg groot is dat je veel mensen van je doelgroep weet te bereiken. Stel nou dat jij eigenaar bent van een merk dat cola verkoopt en je zorgt ervoor dat er een goede reclame op tv is, je op billboards hangt en je op goede schappen in de supermarkt ligt. Tevens laat je acteurs in een film jouw cola drinken, wanneer je dit doet stijgt je naamsbekendheid in een keer flink en zullen veel mensen jouw merk dus zien. De kans dat hier mensen tussen zitten die tot jouw doelgroep behoren is dan erg groot.
Mocht jij het lastig vinden om zo’n reclame op te zetten, dan zijn er gelukkig marketing experts die jou hierbij kunnen helpen. Zij hebben al veel campagnes opgezet en zij weten precies hoe zij te werk moeten gaan.