Wat is customer insights?
Customer insights is in principe een onderzoek naar het gedrag van je bezoekers en klanten. Dit onderzoek is natuurlijk belangrijk voor je onderneming. Door het gedrag te weten van je bezoekers en klanten kan je verschillende dingen afstemmen. Zo kan je je producten veranderen of je service verbeteren. Het gezegde is natuurlijk ook de klant is koning, je moet dan natuurlijk wel naar je klant luisteren en kijken wat de klant wilt. Hierbij zijn de behoefte en wensen van de klant het belangrijkst en je moet er natuurlijk achter komen wat deze behoefte en wensen van de klant zijn. Het doel van customer insights is natuurlijk het verhogen van je omzet en je klantenbestand te verbreden.
Het is daarom belangrijk dat je weet waarom een klant een bepaald product koopt. Je hierbij kan je kijken naar de emotie van de klant en hoeveel geld de klant te besteden heeft. Daarnaast is het belangrijk dat je kijkt hoe vaak een klant terug komt naar je winkel. Het is ook belangrijk om te weten waarom een klant eventueel afhaakt met een aankoop van een bepaald product. Dit kan je vooral op je website zien. Zo kan je zien op welke actie een klant afhaakt en hierop kan je als onderneming eventueel aanpassingen maken. Hierbij is het belangrijk dat je het zo gemakkelijk mogelijk maakt voor je klant.
Verschillende manieren van onderzoeken
Er zijn verschillende manier om het gedrag van je klant te onderzoeken. Het ligt eraan welke data je nu eigenlijk wilt van de klant en de hoeveelheid. Dit is afhankelijk aan welk bedrijf je hebt en welke data belangrijk is voor je onderneming. Een voorbeeld hiervan is impact assessment hierbij worden de acties van je bedrijf in verbintenis gebracht met de acties van de klant. Op deze manier kun je kijken bij welke acties eventueel iets verkeerd gaat. Daarnaast heb je critical lag, bij deze manier wordt er gekeken of de terugkomst van de klant kan worden gestimuleerd. Dit is belangrijk omdat je wilt dat je klanten terug komen naar je bedrijf. Met deze manieren kun je contacten onderhouden met je klanten.