Wat is een etalage?
Wanneer je aan het winkelen bent, dan kom je veel etalages tegen. Dit is namelijk het deel van een winkel dat zichtbaar is vanaf de buitenkant. Mocht je door een winkelstraat lopen, dan kan je vanaf de buitenkant al een beetje zien wat voor een winkel het is. Het inrichten van een etalage is iets dat je op verschillende manieren kunt doen. De vraag: wat is een etalage? kunnen we in ieder geval vrij makkelijk beantwoorden. Dit is zoals gezegd het gedeelte van de winkel dat je vanaf de buitenkant al ziet. Mocht jij willen weten hoe je een etalage het beste kunt inrichten, lees dan verder! Onderstaand vertellen we jou hier alles over!
Inrichten op basis van het AIDA model
Aan de hand van het AIDA model kan je een etalage goed inrichten. Dit is een marketingterm die ook voor andere doeleinden gebruikt wordt, echter kan je deze term ook erg goed gebruiken voor je etalage. Dit staat namelijk voor: aandacht trekken, interesse wekken, verlangen opwekken en aanzetten tot actie. Kortom, zorg ervoor dat je etalage in positieve zin opvalt, plaats hier je beste producten en zorg dat je interesse opwekt. Zorg ervoor dat je verlangen opwekt en dat de klant vervolgens in actie komt en jouw winkel binnenloopt en uiteindelijk iets koopt. Je etalage is dus erg belangrijk, ga hier dan ook goed mee aan de slag en verwaarloos dit gedeelte van je winkel niet. In een winkelstraat lopen erg veel mensen en je wilt zoveel mogelijk mensen natuurlijk in je winkel krijgen.
Een online etalage
Een online etalage behoort ook tot de mogelijkheden wanneer je een website hebt. Je kunt dan de homepage eigenlijk zien als etalage. Hier komen de mensen vaak binnen en deze zal er goed uit moeten zien. Mocht jij momenteel een verouderde website hebben, dan is het aan te raden om een nieuwe website te laten maken die aan de laatste eisen voldoet. Wanneer dit het geval is, dan is de kans namelijk een stuk groter dat je wat gaat verkopen dan wanneer je site er oud uit ziet.