Wat is printmarketing?

Wat is printmarketing?

Wat is printmarketing?

Printmarketing is een belangrijke term in de marketingwereld. Hiernaast staat het voor alle offline marketing methodes die op papier worden gemaakt of gedrukt. Hierbij is het belangrijk dat het alleen maar om promotionele marketing methodes gaat. Deze printmarketing kan allemaal verspreid worden en ook op veel verschillende manieren worden gespreid. Hiernaast kan je als bedrijf dit goed gebruiken voor je eigen marketing en is het vaak niet zo heel erg duur. En kan offline marketing in sommige gevallen zelfs beter zijn dan online marketing. Je heb verschillende methodes van printmarketing. Zo heb je flyers en folders die vaak worden opgeplakt op verschillende dingen en worden verspreid via evenementen. Dit werkt vaak omdat je dan veel mensen in een keer kan bereiken door middel van een folder te geven die ze ook veel aanspreekt. Ook heb je advertenties die gedrukt worden in kranten of bijvoorbeeld in magazines. Dit is ook handig voor veel oudere mensen die nog veel kranten en magazines lezen. Zo heb je ook visitekaartjes van een bedrijf. Deze zijn handig om je merknaam te verbreden en op deze visitekaartjes staan meestal je contactgegevens en zijn handig voor klanten om te hebben. Ook heb je posters die redelijk groot zijn. Als voorbeeld met de verkiezingen zie je overal posters van de politieke partij leiders. Op deze manier promoten ze zichzelf naar de buitenwereld.

Offline of online marketing?

Online marketing is in de laatste jaren uitgegroeid tot de grootste marketing methode die er is. Dit komt doordat onze doelgroepen allemaal online te vinden zijn. Daarnaast is het meestal ook goedkoper en makkelijker te doen dan offline marketing. Het probleem met online marketing is dat er veel mensen zijn die niet tot actie overgaan omdat ze de reclame zien als irritant. In vergelijking met offline marketing is dit anders. Bij offline marketing is er meer kans dat iemand via een folder bij jou als bedrijf komt. Het lijkt net of mensen offline marketing in vorm van een flyer of folder meer kunnen waarderen dan een online marketing campagne. Op deze manier kan je een goede keuze maken voor je eigen bedrijf.