Wat is pull strategie?
Een pull strategie kan heel erg handig zijn voor je bedrijf als je een marketing campagne maakt. Op deze strategie is het handig dat de klanten naar je bedrijf toekomen in plaats van dat jij de klant moet overtuigen om iets bij je te kopen. Bij de pull strategie is daarom belangrijk dat mensen via je naamsbekendheid uiteindelijk bij je bedrijf komen. Dit werkt echter alleen als je naamsbekendheid een beetje breed is en bij je bedrijf past. Daarbij is de pull strategie tegenovergesteld van de push strategie waarbij je juist het tegenovergestelde doet. Hierbij push je juist de klanten om iets bij je te kopen. Op deze manier moet jij juist adverteren op de klant om iets bij je te doen. Het gaat hierbij om dat je niet de klanten lokt met een actie. Je promoot juist je merknaam bij de klant zodat ze de naam van het merk in zijn hoofd krijgt. Op deze manier kan je ervoor zorgen dat de naam van je bedrijf in het hoofd van de klant komt. Als deze er eenmaal in zit is het van belang dat diegene op die manier iets koop op jouw website of in jouw winkel. Het is daarom wel belangrijk dat je promoot via de naamsbekendheid en dat deze uiteindelijk terecht komt bij de doelgroep die belangrijk is voor je bedrijf. Het doel is wel uiteindelijk dat de bezoeker een conversie bereikt en uiteindelijk een klant wordt van je onderneming of bedrijf.
Het adverteren bij een pull strategie
Het is belangrijk dat bij een pull strategie heel veel overtuigingskracht wordt gebruikt op de doelgroep. Hierbij maken ze gebruik van kanalen zoals een zoekmachine. Via Google kunnen ze dan eventuele producten aanbieden via de verschillende kanalen die Google tot zijn beschikking heeft. Hiernaast kunnen ze ook promoten via banners die je bij filmpjes ziet maar ook op de zoekmachine. Door deze banners kunnen ze gemakkelijk de naam van het bedrijf verspreiden onder de klanten. Op deze manier kunnen bedrijven gemakkelijk promoten via deze strategie. En het belangrijkste is natuurlijk eventuele klanten binnenhalen via deze methode.