SEO

Als we het hebben over zoekmachine optimalisatie hebben is het onmogelijk om het woord SEO niet voorbij zien te komen, de SEO betekenis is dan ook heel simpel, misschien een beetje kort door de bocht maar het komt er op neer dat je een “website” zo goed mogelijk optimaliseert voor de zoekmachines. SEO marketing komt neer op adverteren in de zoek resultaten van een zoekmachine (onder de betaalde resultaten)

Eigenlijk bestaat dit in het kort uit een aantal stappen:

  1. Server optimalisatie (initiële laad snelheid)
  2. Website technische optimalisatie (technisch)
  3. Website content optimalisatie (welke tekst met welke woorden waar)
  4. Vindbaarheid (linkbuilding en sociale signalen)
  5. Stappen om te zetten om aan de perfecte SEO site te komen
    1. SEO check
    2. SEO zoekmachine optimalisatie
SEO

1. Server optimalisatie

Het begint bij de server waar een website op staat, als deze langzaam is dan gaat een zoekmachine er van uit dat een site bezoeker een minder goede ervaring heeft dan dat hij/zij een bezoek brengt aan een website welke razendsnel geladen wordt. Heb je wel eens voor je scherm zitten wachten tot een website geladen is? Heel vervelend. Als je op een website zit en je klikt en bijna meteen zit je ook bij de vervolg informatie dan heb je een prettig gevoel bij de website (uiteraard nog afhankelijk van of je je antwoord vind of niet).

2. Website technische optimalisatie

Stel je hebt de snelste server maar je website is niet efficiënt opgebouwd, er worden te veel technische onderdelen geladen, de foto’s staan niet op een goede plaats op de server etc. Zoekmachines kijken naar de hoeveelheid code welke gebruikt wordt om jou website te laden, en zij dienen dit allemaal te lezen. Hoe minder code (of hoe efficiënter de code geschreven is) hoe sneller de zoekmachine alles gelezen heeft.

Je kunt het een beetje zien als een gesprek, is persoon A goed in uitleggen of legt hij een warrig verhaal uit misschien wel in de verkeerde volgorde? Uiteindelijk snap het je het verhaal waarschijnlijk wel maar het is vele male efficiënter als je meteen duidelijke uitleg krijgt. Ook zoekmachines houden van duidelijke uitleg, korte en goed gestructureerde code is dan ook de voorkeur.

Lees hier meer over SEO optimalisatie als het komt tot het technische gedeelte

3. Website content optimalisatie

De volgende stap van de optimalisatie is de content, wat staat er bij jou op de website? Een zoek machine begint net als wij bovenaan een pagina. De titel en de eerste alinea zijn dan ook het belangrijkste deel van jou pagina. Stel er komt een bezoeker op jou site en hij ziet een leuke titel maar in de eerste alinea gaat het niet over het onderwerp waar hij/zij naar op zoek is, wedden dat de bezoeker weg klikt en naar een andere pagina op zoek gaat, uitermate zonde! Simpel gezegd, zo kijkt ook een zoekmachine, de eerste alinea bepaald vaak waar de rest van de pagina over gaat, hier dienen dan ook de pagina focuswoorden in te zitten om en de aandacht van de zoekmachine te grijpen en jou bezoeker. Als we kijken naar SEO online marketing dan ligt een groot deel van de focus op de content, deze is belangrijk voor iedereen!

Meer lezen over hoe content opgebouwd dient te zijn? Lees hier verder!

4. Vindbaarheid van jou website

Als je goede teksten hebt (goede content), je hebt een prettige website waar bezoekers snel overheen kunnen gaan dan ben je er helaas nog niet. Er staan miljoenen websites on-line, waarschijnlijk heeft jou onderwerp tientallen concurrerende websites welke over hetzelfde onderwerp schrijven maar net op hun eigen manier.

Zoekmachines dienen signalen te krijgen van andere kwalitatieve websites door middel van verwijzingen naar jou website. Een SEO specialist kan bijvoorbeeld adviseren om te beginnen met linkbuilden.

Linkbuilden houd in dat hij/zij op zoek gaat naar websites in dezelfde niche of algemene krachtige sites en hij probeert voor jou stemmen te behalen. Stemmen zijn in dit geval link verwijzingen. Iedere link welke naar jou website verwijst kun je zien als een soort stem, en op basis van hoe “krachtig” een website is, wordt een stem gezien als belangrijk, onbelangrijk of zelfs slecht.

Wil je meer weten over de vindbaarheid? Klik dan hier.

5. Stappen om te zetten om aan de perfecte SEO site te komen

We beginnen altijd met de vraag, wat is jou doelstelling van jou site?

Zijn dit meer bezoekers? Is dit meer conversie? Wil je dat jou bezoekers langer blijven? Wil je meer verkopen? Het is niet zo simpel om een standaard plan op te zetten. Uiteraard kun je van ons als SEO bureau een standaard voorstel krijgen echter is het de vraag of jij hier mee vooruit kan. We raden je aan om contact op te nemen zodat we achter jou persoonlijke wensen kunnen komen om op basis hiervan een passend voorstel te maken. Wil je een standaard voorstel ontvangen, uiteraard ook prima, vul dan onderstaand formulier in met je budget en wij gaan aan de slag.

5.1 SEO check

Als het eenmaal duidelijk is wat jij wenst kan men op zoek gaan naar het verder uitwerken van de strategie. Als eerste stap dient men te kijken naar de staat van de huidige website in de vorm van een SEO check. Met een SEO check of SEO analyse wordt er gekeken naar de server snelheid, opbouw van de links/ interne link structuur (is het makkelijk voor een bezoeker om van de hoofdpagina naar een product pagina te komen etc) en de content, vervolgens wordt er gekeken naar de sterkte van de website, concurrentie op bepaalde zoekwoorden en als gevolg hiervan kan er eens strategie worden opgezet over hoe nu verder te gaan.

5.2 SEO zoekmachine optimalisatie

Zoals kort eerder al aangegeven gaan we hier verder in op het perfectioneren van de website. Wil je het zelfstandig doen of wil je jou SEO uitbesteden? Lees onze tips over SEO zoekmachine optimalisatie en maak zelf de keuzen wat je doet. Je kunt bij ons op de site in ieder geval heel veel tips vinden om zelf aan de slag te gaan, heb je bijvoorbeeld een WordPress website dan kun je gebruik maken van Yoast SEO pluggin om gratis al tips te krijgen over hoe je jou webpagina’s optimaliseerd.

Wil jij een SEO website welke een goede basis vormt om goed naar voren te komen in de zoekresultaten? Vul onderstaand het linker formulier in als we jou een voorstel mogen maken op basis van jou persoonlijke wensen, vul het formulier aan de rechterkant in als je van ons een standaard niet gepersonaliseerd voorstel wenst te ontvangen.

***contact formulier***              ***contact formulier***

Bedankt voor het bezoek aan BO5.nl, SEO bedrijf.