SEO teksten
SEO is een belangrijke term in de marketing wereld en is ook belangrijk voor jou als bedrijf. De term betekent dan ook search engine optimization. Dit betekent dat je alles eraan wilt doen om de regels van de zoekmachine te volgen. Op deze manier kan Google je een betere positie geven in de Googlezoekmachine en is dit dan ook heel belangrijk voor jou als bedrijf. Zo heeft iedere bedrijf wel een website en zijn ze ook allemaal te vinden in de zoekmachine van Google. Op deze manier zijn er veel keuzes en moet jij je kunnen onderscheiden van de rest. Op deze manier kan je dan meer bezoekers krijgen op je website en dus ook meer klanten en omzet. Hier is het belangrijk dat je content gaat maken die passen bij de SEO van je website.
Dit noem je dan ook SEO teksten. Dit zijn SEO vriendelijk teksten die belangrijk zijn voor je ranking. Zo schrijft je een tekst die belangrijk is voor de bezoeker die kijkt naar je product of website. Zo moet je kijken naar de behoefte en wensen van de bezoeker als je een stuk content aan het schrijven bent. Dit is dan ook heel belangrijk. Voor Google is het belangrijk om het zo makkelijk mogelijk te maken voor de gebruikers van de zoekmachine. En daarom is het belangrijk dat jij je hier op inspeelt met je bedrijf. Zo moet je op meerdere dingen letten als je bezig gaat met het schrijven van een SEO tekst. Als deze dan goed zijn geschreven krijgen deze content ook meer waardering vanuit Google. En dit wil je natuurlijk hebben als bedrijf.
Wat is belangrijk bij een goede SEO tekst?
Bij Google hebben ze een regel waarbij er meer dan 200 factoren zijn die bepalen of iets goed is of niet. Er zijn dus veel dingen waar je op moet letten als je hiermee bezig gaat. Zo is bijvoorbeeld de relevantie heel erg belangrijk als je gaat schrijven over een stuk content. Zo wordt een website vaak gevonden door een bepaald zoekwoord in de zoekmachine van Google te typen. Het is dan ook belangrijk dat je deze zoekwoorden te weten komt van je bedrijf. Zo kan je een marketing bureau inschakelen die een zoekwoorden scan voor je uitvoert. Op deze manier weet je ook gelijk welke zoekwoorden jij in je content moet gebruiken.
Hierdoor is het ook makkelijker voor de mensen die de zoekmachine gebruiken om op jouw pagina te komen. Het is dan ook belangrijk dat het relevant is. Als een bezoeker een zoekwoord intikt en op jouw pagina komt en er is hier niets over te vinden. Is dit natuurlijk verkeerd en gaat de bezoeker weer weg. Dit betekent dan ook wel dat de website helemaal niet relevant is aan de content. Dit zorgt er ook voor dat de klant ontevreden is en bijvoorbeeld niet meer terug komt. Het is daarom belangrijk dat de zoekwoorden en de content die je gebruikt ook relevant zijn aan je website. Op deze manier gaan de bezoekers niet weg als ze op je website komen en heb je natuurlijk de kans dat ze blijven bij je website. Zo is het wel belangrijk om te weten dat je niet zomaar bovenaan in Google komt. Het gaat erom dat dit een strategie is op lange termijn. Hierbij moet je veel tijd en energie erin steken om boven aan in deze lijst te komen. Daarom is relevantie een van de belangrijkste vormen bij het maken van een SEO teksten.
Een goede seo titel
Een goede seo titel voor je website is namelijk ook heel belangrijk. Dit is het eerste wat de bezoeker ziet als ze jouw website vinden op de zoekmachine. Hierbij kunnen ze ook zien waar je website over gaat. Het is dan ook heel belangrijk dat deze titel goed is. Op deze manier kan je de bezoeker lokken om op jouw website te klikken. Het is belangrijk dat je daarom ook zorgt voor een goede titel. Zo kan je een van je zoekwoorden hier ook in verwerken en een lokkende titel verzinnen om de bezoeker binnen te krijgen. De eerste indruk is natuurlijk altijd belangrijk en in SEO is dit natuurlijk ook belangrijk. Op deze manier kan je de bezoeker lokken om je SEO teksten op je website ook daadwerkelijk te laten lezen. Ook heb je meta beschrijving die een stuk informatie geeft onder de titel van de website. Hiermee kan je ook leuke dingen doen die er voor zorgen dat je de klant sneller kan binnen halen. Hier kan je bijvoorbeeld een actie beschrijven of kan je producten beschrijven. Dit is ook belangrijk voor Google omdat ze hierdoor ook de relevantie van je website kunnen betalen. Zo kan Google ook zien dat de tekst aansluit bij de zoekopdracht.
Dikgedrukte kopjes
Zo heb je ook een h1-h4 tags. Dit zijn de kopjes die je vaak boven een stuk content ziet. Deze kunnen heel belangrijk zijn voor de lezer om je tekst te lezen. Op deze manier kan je met de h1 tag je tekst een titel geven en is deze ook een groter lettertype dan de rest van de content. Dit is belangrijk omdat de lezer dan wel weet waarover het gaat. Ook heb je een h2 tag die bijvoorbeeld een titel laat zien van een alinea. Op deze manier is het prettiger lezen voor de lezer en kan de informatie beter opgenomen worden. Dit is natuurlijk heel belangrijk bij het maken van de SEO teksten. Op deze manier kan je ook meer profijt halen uit je content en dit is natuurlijk belangrijk voor je website natuurlijk. Het handige is ook dat je deze kopjes niet hoeft te gebruiken. In principe is alleen de h1 en de h2 tag van belang en dienen deze wel gebruikt te worden. Op deze manier geef je de lezer een prettige leeservaring.
Beeldmateriaal
Beeldmateriaal is ook heel belangrijk bij het maken van seo teksten. Hierbij kan je vaak de klant meer informatie geven over hetgeen waarover je schrijft. Dit is natuurlijk heel belangrijk als je de bezoeker en lezer zoveel mogelijk informatie wilt geven. Zo kan je over een bepaald onderwerp meer informatie geven aan de klant. Dit is bijvoorbeeld heel belangrijk bij een product omschrijving op een webshop. Op deze manier kan je de klant een product laten zien. En zijn ze vaker geneigd om dit product dan ook sneller te kopen. Voor een klant is het belangrijk dat ze ook ergens naar kunnen kijken. Bij deze verhouding kunnen ze tussen tekst en afbeeldingen vaak het meeste informatie tot zich krijgen. En informatie is heel belangrijk voor de meeste lezers en klanten.
Op deze manier kunnen ze dan ook vaak een betere keuzen maken en is dit dan ook heel belangrijk voor je bedrijf natuurlijk. Het is ook mogelijk om via de foto’s zoekwoorden hier aan toe te voegen. Zo kan je met een alt-tekst een zoekwoord toevoegen aan de URL van de foto. Dit is belangrijk omdat mensen dan ook kunnen zoeken op een afbeelding. Op deze manier kan je bij de Google sectie afbeeldingen ook uitkomen bij je SEO teksten. Dit is natuurlijk heel belangrijk en op die manier kan je meer lezers trekken. Met deze alt tekst kan je ook aangeven aan Google waar de afbeelding over gaat en waar hij mee verbonden staat. Hierbij zorg je dan natuurlijk ook voor relevantie wat Google heel belangrijk vindt. Als je geen alt tekst hebt kan Google je afbeelding ook niet plaatsen en wordt deze ook niet opgenomen in de ranking van je website Dit wil je natuurlijk niet hebben want je wilt natuurlijk hoog in de zoekmachine van Google komen te staan. Daarom is het wel belangrijk dat je hier op let en dit ook goed gebruikt.
Interne links
Interne links zijn onderdeel van linkbuilding. Dit kan ook heel belangrijk zijn voor je website. Op deze manier kan je mensen naar je website krijgen en kan je Google ook meer informatie over bepaalde dingen geven. Het is hierbij belangrijk dat je ook kijkt naar de content en de zoekwoorden die je gebruikt. Interne links zorgen ervoor dat je gebruikers van je website kan verwijzen naar andere gedeeltes van je websites. Hiervoor kan je zorgen door een zoekwoord te linken met een interne link. Hierbij zorg je ervoor dat je een hyperlink gebruikt. Deze kan het zoekwoord en de link dan ook natuurlijk aan elkaar verbinden. Ook is het belangrijk dat je mensen via deze link kan verbinden met andere soorten content op je website. Zo kan het belangrijk zijn om de contactgegevens aan een klant te laten zien. Op deze manier kan je meer profijt halen uit een seo tekst. Ook kan je gebruik maken van externe links.
Dit zijn speciale links die je vanuit je website mensen verwijst naar een externe website. Dit kan handig zijn als je de bezoeker meer informatie wilt geven over een bepaald product. Zo kan je ze verwijzen naar een website zoals Wikipedia. Op deze manier geef je de klant dus meer informatie. Het is natuurlijk belangrijk dat je de klant niet verwijst naar een concurrent anders bestaat er de kans natuurlijk dat je op deze manier klanten verliest.
Backlinks
De derde link die heel belangrijk is voor linkbuilding is dan ook backlinks dit is heel handig voor je bedrijf. Op deze manier kan je via externe websites mensen verwijzen naar je eigen website. Deze is heel erg belangrijk en moet ook goed toegepast worden door jezelf of het marketingbureau. Het is hierbij heel erg belangrijk dat er wordt gelet op meerdere dingen zoals relevantie en andere dingen. Zo is het bijvoorbeeld heel erg belangrijk dat de content die gebruikt wordt ook relevant is aan je eigen website. Dit betekent dat als je een stuk content laat schrijven dat die wel iets te maken heeft met de content of website waar je naartoe wilt linken. Dit is natuurlijk heel belangrijk en hier moet je goed gebruik van maken voor je website die je wilt verwijzen. De relevantie van je link moet kloppen richting je content.
Op deze manier ziet Google dit als waardevolle informatie, dit is handig als je dan ook een hogere ranking wilt krijgen in Google. Daarnaast is het ook belangrijk dat er niet te veel links staan in de content die je hebt, dit kan dan ook slecht zijn voor je ranking bij Google. Zo is het belangrijk dat je maar een belangrijke links hebt die van een hoge kwaliteit zijn. Op deze manier zorg je ervoor dat er geen verwarring is bij Google als je informatie wilt delen met Google of een Googlebot. Ook is het belangrijk dat kwaliteit van de SEOo tekst die je schrijft van een hoge kwaliteit is. Op deze manier kan de lezer blijven lezen en dan wellicht op de link drukken. De balans tussen kwantiteit en kwaliteit moet dus goed zichtbaar zijn voor Google dit is dan ook heel belangrijk.
Dingen die je moet weten voor een SEO tekst
Voordat je begint met het schrijven moet je een enkele dingen weten die heel erg belangrijk zijn voor een stuk content. Zo moet je de doelgroep weten waarvoor je schrijft. Op deze manier weet je ook hoe je moet schrijven en wat de behoefte en wensen van de doelgroep zijn. Ook moet je zoekwoorden analyseren en kijken welke heel goed zijn voor je content. Ook moet je natuurlijk kijken naar de relevantie wat een groot onderdeel is van je tekst.
Ook moet je kijken naar de content tactiek en moet je kijken welke content goed werkt voor je doelgroep. Zo kan je bijvoorbeeld kijken wat de doelgroep leuk vindt om te weten of waar ze veel naar zoeken. Dit kan je helpen met bepaalde dingen natuurlijk. Zo moet je kijken naar het resultaat van de SEO tekst en moet je kijken of deze goed geschreven is. Op deze manier kan je kijken naar spellingsfouten en andere fouten die er gemaakt zijn in de tekst. Dit is heel belangrijk voordat je besluit om een tekst te publiceren. Hier moet dus goed opgelet worden.
Social mediakanalen
Je kan ook social mediakanalen gebruiken om je SEO teksten te verspreiden via het internet. Vaak heb je meer bereik op kanalen zoals Instagram. Hier heb je ook kans dat je doelgroep vaak hier kijkt. Op deze manieren kan je de doelgroep makkelijk bereiken. Het is wel belangrijk dat je de content hier op afstelt omdat het natuurlijk voor sociale media is. Hier gaat het anders en kan je niet zomaar een post doen van 400 woorden. Hierbij moet je het kleiner maken, maar kan je wel door middel van een backlink de doelgroep leiden naar je website. Op deze manier krijgen ze toch alle informatie tot zich wat dan ook weer heel belangrijk is.