Wat is ppc?
ppc staat ook wel voor pay-per-click en is een belangrijke term die wordt gebruikt in de marketingwereld. En staat voor een betaling die een aanbieder moet geven aan degene die de advertentie uitzendt. Er zijn veel verschillende betaalmethodes voor de aanbieder, maar er wordt vaak gekozen voor ppc. Dit komt doordat de ppc betaling voor veel aanbieders heel erg voordelig is in de marketingwereld. Je betaalt alleen als iemand ook echt op je advertentie klikt. Je weet het wel je kijkt naar een YouTube video en ziet al snel een advertentie voorbij komen in de vorm van een banner. Deze druk je meestal al snel weg en je besteedt er dan ook geen aandacht naar. Bij andere betaalmethodes moet de aanbieder dan al betalen omdat je de advertentie wel hebt opgemerkt. Maar je drukt er niet op en voert dan dus ook geen actie uit die de aanbieder eventueel wel wilt hebben. Door middel van een ppc betaling zorg je er dus voor dat je alleen betaald als de bezoeker ook daadwerkelijk op je advertentie klikt. Hierbij zorg je er dus voor als aanbieder dat je ook echt bezoekers hebt die op je advertentie komen of je website. Ze spenderen dus daadwerkelijk aandacht aan hetgeen wat jij aanbiedt.
Verschillende betaalmethodes
Er zijn veel verschillende betaalmethodes die voor een bedrijf handig kunnen zijn met het aanbieden van een advertentie. Sommige advertenties zijn er om alleen het merknaam te verbreden. Dit doen bedrijven om je bedrijf een bredere omvang te geven. Bij deze soort van advertising gebruiken ze een betaalmethode waarbij ze alleen weergaven nodig hebben van de bezoekers. Hierbij betalen ze de aanbieder zoveel euro of centen per duizenden weergave. Bij een advertentie waarbij je bedrijf zoveel mogelijk nieuwe klanten wilt wordt er gebruik gemaakt van pay per clicks. Omdat hierbij mensen ook daadwerkelijk een actie moeten uitvoeren en wellicht op je website terechtkomen en een conversie door maken. Je hebt ook betaalmethodes die ervoor zorgen dat je pas betaald als er bezoekers ook echt een klant worden van je bedrijf. Hierbij betaal je meestal heel veel aan de klant als diegene via de advertentie ook iets koop bij je bedrijf.